Imam Muhammed bin Hiban el-Busti
Raudatul-‘Ukala ue Nuz’hetul-Fudala
Përktheu: Valdet Gashi
www.perlatmuslimane.com
1 – Profeti ﷺ thënë:
“Shembulli i shokut të mirë dhe shokut të keq është si shembulli i pronarit të miskut dhe farkëtarit. Pronari i miskut ose do të japë diçka nga misku, ose do të blesh prej tij misk, ose do të ndjesh prej tij erën e mirë, ndërsa farkëtari ose do t’i djegë rrobat, ose do të ndjesh prej tij erën e keqe.” Muslimi (2628).
2 – I mençuri është i detyruar që të mos shoqërohet me ahmakun dhe personin e marrë por është i detyruar të shoqërohet me të mençurin dhe të shkathëtin. Nëse nuk përfiton nga mençuria e tij, së paku përfiton nga dija e tij. Ndërsa shoqërimi me ahmakun, edhe nëse nuk merr budallallëkun e tij të paktën do të ndotesh nga shoqërimi me të.
3 – Jesir bin Amr (një prej tebinëve) ka thënë:
“Bojkotoje ahmakun. Gjëja më e mirë që mund t’ia bësh atij është bojkotimi!”
4 – Kur nuk e njeh se cili është ahmaku, dije se shenjat e tij janë: kundërpërgjigja shpejtë në shenjë hakmarrjeje, nuk sigurohet për atë që thotë, të qeshurit e tepërt, është kontradiktor, shpif ndaj njerëzve të mirë dhe shoqërohet me njerëzit e këqij.
5 – Ahmakut nëse ia kthen shpinën, ai dëshpërohet, nëse shoqërohesh me të, iu duket vetja e tij se është dikush me vlerë. Nëse je i butë ndaj tij, ai është i pasjellshëm ndaj teje, nëse je i pasjellshëm ndaj tij, ai është i butë ndaj teje. Nëse sillesh mirë ndaj tij, ai sillet keq ndaj teje. Nëse sillesh keq ndaj tij, ai sillet mirë ndaj teje. Nëse je i pa drejtë ndaj tij, ai është i drejtë ndaj teje, nëse je i drejtë ndaj tij, ai është i pa drejtë ndaj teje.
6 – Seid bin Ebi Ejub ka thënë:
“Mos u shoqëro me të keqin ngase ai është sikurse të jetë pjesë e zjarrit. Dashuria e tij nuk është e drejtë dhe ai nuk i përmbahet premtimit të tij.”
7 – Errësira me e madhe për njeriun është marrëzia (ahmakllaku) ndërsa mendjemprehtësia është reflektim i mençurisë. Nëse njeriu sprovohet me të pasurit nevojë të shoqërohet me ahmakun, e ka për obligim që t’i përmbahet karakterit të vet dhe t’i shmanget karakterit të këtij shoqëruesi. Në të njëjtën kohë duhet ta falënderoj Allahun sa më shumë për shkak se ia ka mundësuar të kuptoj diçka që të tjerët nuk kanë arritur.
8 – El-A’mesh ka thënë:
“Heshtja është përgjigja më e përshtatshme ndaj ahmakut.”
9 – I mençuri që është sprovuar me të shoqëruarit me dikë që ka tipare të tilla, nganjëherë duhet të shtiret kinse nuk ka ndodhur asgjë. Butësia ndonjëherë është nënshtrim, e ndonjëherë është shtyllë e të mençurit.
10 – Sufjan eth-Theuri ka thënë:
“Njeriu është krijuar vetëm si ahmak përndryshe nuk do të kishte përfituar nga jeta e tij!”