“Nuk i kam krijuar xhinët dhe njerëzit veçse që të më adhurojnë Mua.” [Edh-Dharijat 51:56]

A i lehtësohet dënimi në varr mëkatarit besimtar?

Imam Muhammed bin Salih bin Uthejmin (v. 1421)
Burimi: Mexhmu-ul-Fataua (17/437-439)
Përktheu: Valdet Gashi
www.perlatmuslimane.com

Pyetja 374: A i lehtësohet dënimi në varr mëkatarit besimtar?

Përgjigje: Po, ai mund t’i lehtësohet. Ibn Abbasi (radijAllahu anhume) tregoi se profeti ﷺ kaloi pranë dy varreve dhe tha:

”Ata janë duke u dënuar, por nuk po dënohen për diçka të madhe (sipas tyre). Po, vërtetë që është e madhe. Njëri prej tyre përhapte thashethemet, ndërsa tjetri nuk u ruajt gjatë urinimit.” Pastaj mori një fletë palme dhe e ndau në dy pjesë dhe i vuri në secilën varr. Ata thanë: ”O i dërguari i Allahut! Pse e bëre këtë? ”Ai u përgjigj: ”Shpresojë që dënimi i tyre do të lehtësohet përderisa ato janë të njoma.” 1

Kjo dëshmon se ndëshkimi mund të lehtësohet. Por çfarë kanë të bëjnë këto fletë palme me dënimin? Një mendim është se fleta e palmës e bën hamd Allahun derisa të thahet. Hamdi e lehtëson dënimin e të vdekurit. Bazuar në këtë disa kanë ardhë në një përfundim larg të saktës duke thënë se është sunnet qe njerëzit të shkojnë tek varret për të bërë hamd Allahun në mënyrë që dënimi të lehtësohet.

Një tjetër mendim tjetër thotë se arsyetimi është i dobët sepse fleta e palmës e bën hamd Allahun në çdo rast. Allahu (te ala) ka thënë:

تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا

”Lartmadhëri të merituar i shprehin Atij shtatë qiejt e toka dhe çka ka në to, e nuk ka asnjë send që nuk e madhëron (nuk i bën tesbih), duke i shprehur falënderim Atij, por ju nuk e kuptoni atë madhërim të tyre. Ai është i Butë dhe Shumëfalës.” 2

Mund të dëgjoheshin gurët e ngurtë se si e bënin hamd Allahun para të dërguarit ﷺ3. Atëherë cila është arsyeja e fletës së palmës? Çështja është se i dërguari ﷺ shpresonte që Allahu (azze ue xhel) t’ua lehtësonte dënimin përderisa gjethja e palmes ishte e njomë. Kjo kohë sigurisht që është e shkurtër dhe veprimi i tij ishte gjithashtu një paralajmërim për mëkatet e tyre të mëdha. Njëri prej tyre nuk u ruajt gjatë urinimit. Me fjalë të tjera, ai u fal pa abdes. Një tjetër përhapi thashetheme, shkatërroi marrëdhëniet dhe krijoi armiqësi dhe urrejtje. Të dy veprimet ishin mëkate të mëdha. Ky shpjegim duket të jetë i saktë, domethënë se ishte një ndërmjetësim i përkohshëm dhe një paralajmërim për umetin. I dërguari ﷺ pra nuk e veproi këtë nga koprracia.

Prandaj ka dijetarë (Allahu i faltë) që thonë se është sunnet që gjethet e palmave, shkurret ose dicka tjetër të njomë të vendosen në një varr në mënyrë që dënimi i të varrosurit t’i lehtësohet. Arsyetimi është siç thashë shumë larg të saktës dhe nuk duhet të praktikohet për arsyet e mëposhtme:

1 – Nuk e dimë nëse i varrosuri dënohet për dallim nga ajo që profeti ﷺ dinte për ata dy të varrosurit.

2 – Nëse vendosim gjethe palme në varrin e sotëm ne kemi një mendim të keq për të varrosurin sepse besojmë se po dënohet. Ai ndoshta shpërblehet. Allahu ndoshta e fal atë para se të vdesë kështu që ai nuk meriton të dënohet.

3 – Përfundimi është i gabuar sepse kjo nuk i përket praktikës së selefëve. Asnjë sahabi nuk e bëri këtë – pse duhet ne ta bëjmë këtë?

4 – Allahu (te ala) na ka dhënë diçka më të mirë se kaq. Pasi që profeti ﷺ kishte varrosur një të vdekur, ai thoshte:

”Lutuni që Allahu ta fal dhe ta forcojë vëllain tuaj, ai është duke u pyetur tani.” 4


1 Bukhari (218) dhe Muslimi (292).
2 17:44
3 Bejhaki në ”Dala’il-un-Nubu’ueh” (6/65) dhe Tabarani në ”el-Eusat” (3520).
4 Ebu Daudi (3221).

Shpërndaje:

Dela på facebook
Dela på whatsapp
Dela på telegram