Imam Salih bin Feuzan el-Feuzan
Burimi: Sherh Ighathat-ul-Lahfan (22)
http://www.alfawzan.af.org.sa/node/15104
Përktheu: Valdet Gashi
www.perlatmuslimane.com
Allahu (Te ala) ka thënë:
فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَعَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى
”Ata të dy hëngrën nga ajo (pemë) dhe që të dy u zhveshën, e ia nisën ta mbulojnë veten e tyre me gjethe që i mblidhnin nëpër Xhenet, dhe kështu Ademi theu urdhrin e Zotit të vet dhe gaboi.” 1
Arsyeja pse Ademi (alejhis-selam) mori rrugën e ndaluar ishte se Ai e kundërshtoi Zotin e tij. Ndërsa, bindja është shkaku i udhëzimit:
ثُمَّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَهَدَى
”Mandej Zoti i vet e bëri atë të zgjedhur, ia pranoi pendimin dhe e vuri në rrugën e drejtë (të vendosur).”2
Të dy qenë të pabindur; Iblisi dhe Ademi (alejhis-selam). Iblisi refuzoi të pendohet:
أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ
”…por refuzoi, e rriti mendjen dhe u bë nga pabesimtarët..” 3
Ai ia përshkroi këtë veprim Allahut dhe tha:
رَبِّ بِمَآ أَغْوَيْتَنِي
”(Iblisi) tha: “Zoti im, për shkak se Ti më humbe mua.” 4
Ai nuk tha se ai vetë kishte bërë një gabim por e fajësoi Allahun. Ai është Xhebri. Ky është besimi i Xhebrive:
رَبِّ بِمَآ أَغْوَيْتَنِي
”(Iblisi) tha: “Zoti im, për shkak se Ti më humbe mua.”
Pra ai nuk ia përshkroi gabimin vetes së tij.
Ndërsa Ademi (alejhis-selam), ai e pranoi gabimin dhe tha:
قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
Ata thanë: ”O Zoti ynë! Ne vetes i kemi bërë dëm; e nëse Ti nuk na falë dhe dhe nuk na mëshiron, ne me siguri do të jemi prej të shkatërruarve!” 5
Pasi që ai u pendua, Allahu e fali atë. Kur Iblisi refuzoi të pendohet dhe në vend të saj argumentoi me kaderin, Allahu e mallkoi atë dhe e largoi atë nga mëshira e Tij. Kjo është diferenca midis atij që pendohet dhe atij që nuk pendohet.
1 Ta-Ha 20:121
2 Ta-Ha 20:122
3 El-Bekare 2:34
4 El-Hixhr 15:39
5 El-A’raf 7:23