Xhinët dhe njerëzit i kam krijuar vetëm që të Më adhurojnë. [Edh-Dharijat 51:56]

57.Durimi me fatkeqësitë është obligim

Imam Muhamed bin Muhamed El-Hanbeli El-Menbaxhi
Teslijetu Ehlil-Mesaib
Përktheu: Valdet Gashi
www.perlatmuslimane.com

Allahu -te ala- ka thënë:

“O besimtarë! Bëhuni të durueshëm dhe nxiteni njëri-tjetrin të jeni të tillë; bëhuni të vendosur dhe vigjilentë (në vepra të mira dhe në ruajtjen e kufijve) dhe kijeni frikë Allahun, që të shpëtoni!” Ali Imran, 3:200

“O ju që keni besuar, kërkoni ndihmë nëpërmjet durimit dhe namazit se vërtet Allahu është me durimtarët.” El-Bekare, 2:153

“Ne do t’ju vëmë në provë ju derisa t’i njohim ata midis jush që luftojnë (në rrugën e drejtë) dhe durojnë, e derisa të provojmë ato që thuhen për veprat tuaja.” Muhamed, 47:31

Ajetet që urdhërojnë durimin janë të shumta dhe të njohura.

Imam Ahmedi -rahimehullah- ka thënë: “Allahu e ka përmendur durimin 90 herë në Kuran.”

Sipas pasuesve të tasavufit durimi është një cilësi e bukur që e pengon shpirtin nga çdo gjë e shëmtuar dhe një forcë që e mban shpirtin.

Seid bin Xhubejri ka thënë: “Durimi është që robi të pranojë se fatkeqësitë vijnë prej Allahut dhe të shpresojë shpërblimin e Allahut.”

Usame ibn Zejd ibn Harithe -radijAllahu anhu- tregon se njëra prej vajzave të profetit ﷺ i çoi fjalë atij: “Djali im po vdes prandaj eja sa më shpejt!”

Ai ﷺ i dërgoi selam dhe e porositi me këto fjalë:

“Vërtet, e Allahut është ajo që Ai merr dhe Atij i takon ajo që Ai jep, dhe çdo gjë tek Ai është me një afat të caktuar, andaj le të bëjë durim dhe të shpresojë shpërblimin e Allahut!”

Transmeton Bukhari dhe Muslimi.

Ai ﷺ e urdhëroi atë që të durojë.

Enesi -radijAllahu anhu- rrëfeu se profeti ﷺ kaloi pranë një gruaje e cila vajtonte pranë një varri dhe i tha: “Kije frikë Allahun dhe bëj durim!”

Ajo tha: “Largohu prej meje sepse ty nuk të ka goditur ajo që më ka goditur mua.”

Ajo nuk e njohu atë ﷺ. I treguan se ai ishte profeti ﷺ. Ajo menjëherë shkoi tek shtëpia e profetit ﷺ, tek e cila nuk gjeti roje dhe i tha: “Nuk të njoha.”

Ai ﷺ i tha: “Me të vërtetë, durimi është në goditjen e parë.”

Transmeton Bukhari dhe Muslimi.

Në një formulim tjetër përmendet se ajo qante për fëmijën që sapo i kishte vdekur.

Profeti ﷺ i tha: “Me të vërtetë, durimi është në goditjen e parë.”

Kjo na kujton fjalët e profetit ﷺ:

“I fuqishëm nuk është ai që i mund të tjerët në mundje, i fuqishëm është ai i cili e përmban veten nga zemërimi.”

Transmeton Bukhari (6114) dhe Muslimi (2609).

Tronditja nga fatkeqësia krijon frikë në zemër e cila bezdis personin kur dëgjon për fatkeqësinë. Nëse duron gjatë goditjes së parë, ajo nuk do të jetë aq e vështirë për ta trajtuar dhe durimi do të jetë më i lehtë.

Ebu Hurejra -radijAllahu anhu- transmeton se i dërguari i Allahut ﷺ ka thënë:

“Kur t’ia marr robit Tim ndonjë nga të dashurit e veçantë të kësaj bote dhe ai bën durim duke shpresuar në shpërblimin Tim, nuk do të ketë shpërblim tjetër për të përveçse xhenetit.”

Transmeton Bukhari (6424).

Aishah -radijAllahu anha- tregoi se ajo e pyeti të dërguarin e Allahut ﷺ në lidhje me murtajën.

Ai ﷺ tha: “Sëmundja e murtajës është një lloj dënimi me të cilin Allahu dënon ata që dëshiron. Ndërsa për besimtarët, Allahu e ka bërë mëshirë. Prandaj nëse personi i cili është sëmurë nga murtaja vazhdon të qëndrojë në vendin e vet duke bërë durim për atë që e ka goditur dhe duke shpresuar shpërblimin e Allahut dhe duke e ditur që atë mund ta godasë vetëm ajo që ka caktuar Allahu, atij i jepet shpërblimi i dëshmorit.”

Transmeton Bukhari (5734), Ahmedi dhe Muslimi.

Shejkhul Islam Ibnu Tejmijeh -rahimehullah- ka thënë: “Dijetarët janë unanim se bërja durim gjatë fatkeqësive është obligim. Megjithatë, ata nuk pajtohen nëse është obligim të qenit i kënaqur me fatkeqësinë.”

Në përgjithësi durimi është obligim. Megjithatë, kjo ndryshon në varësi të gjendjes. Është më e rëndësishme për të duruar gjatë kohës së murtajës sesa ndryshe. Nëse jeton në një qytet ku murtaja shpërthen, duron me vdekjen e fëmijëve, të afërmve apo shokëve dhe me fatkeqësinë tënde dhe je i bindur se vdekja nuk mund të vijë më herët apo të shtyhet, dhe se jetëgjatësia është shkruar kur fetusi ishte në barkun e nënës, dhe shpreson shpërblimin, shpërblehesh me xhenet. Përkundrazi nëse dëshpërohesh dhe nuk duron, vetëm se ke mëkatuar dhe ke lodhur veten pa pasur mundësi për ta refuzuar caktimin e Allahut.

Shpërndaje: